V rámci pedagogické praxe je důležité pochopit, že každé dítě je jedinečné, a to platí i pro jeho chování a reakce na různé situace. Mezi chováním, které může být pro učitele někdy náročné správně vyhodnotit, patří plachost a selektivní mutismus. I když na první pohled mohou tyto dvě věci vypadat podobně, jde o velmi odlišné stavy, které si zaslouží specifický přístup. Plachost, přirozená součást...
Máte-li doma dítě s ADHD, víte, že není vůbec jednoduché udržet jeho pozornost při jedné činnosti, natož aby se soustředěně učil a v učení vytrval. Zkratka ADHD značí poruchu pozornosti s hyperaktivitou, kdy se dítě nedokáže soustředit, je impulzivní a ovlivňuje ho to v mnoha oblastech života. Mívají problémy s dokončováním úkolů, mluvívají rychleji a hůře regulují své emoce. V dnešní době se často...
Barefoot obuv, tedy obuv s tenkou podrážkou, která napodobuje přirozený tvar chodidla a umožňuje volný pohyb nohy, si v posledních letech získává stále větší pozornost mezi rodiči a odborníky na zdravý vývoj dětí. Tento typ obuvi je často spojován se zlepšením držení těla, prevencí ortopedických potíží a podporou přirozeného vývoje chůze. Mnozí však netuší, že nošení barefoot obuvi může mít také...
Tvrdé a měkké souhlásky jsou jedním ze stěžejního učiva ve 2. ročníku základní školy. Děti se poprvé setkávají s rozdělením hlásek na samohlásky a souhlásky. Seznamují se také s dělením souhlásek na tvrdé, měkké a obojetné a poznávají jejich významnost při výuce českého jazyka. Velmi efektivní pro osvojení tohoto učiva je zapojování co nejvíce smyslů, her a pomůcek tak, aby výuka byla pestrá, zajímavá a děti...
Děti a internet je téma, které je čím dál více skloňované. Jak moc jim omezovat přístup k telefonům, hrám a internetu vůbec. Jak nastavovat pravidla a jak se srovnat s tím, že pro naše děti je internet zcela přirozenou součástí jejich života. V Čechách je internet zhruba od roku 1992, tedy relativně nově. Pro naše děti je to však něco, do čeho se narodily....
Mgr. et Mgr. Markéta Librová -Porozumění je první krok k podpoře Mgr. et Mgr. Markéta Librová patří mezi lektory, kteří spojují profesní odbornost se silným sociálním cítěním a praxí přímo ze školního prostředí. Je speciální pedagožkou, která působí jako učitelka, asistentka i metodička prevence. Ve svých kurzech pro Eduall předává to nejcennější – praktické nástroje, zkušenosti a hluboké porozumění dětem s náročným chováním. Specializuje se na práci s dětmi s ADHD, poruchami...
V dnešní době, kdy je každodenní život rychlý a přeplněný informacemi, se minimalismus stává stále populárnějším přístupem, který se snaží zbavit nadbytečných věcí a zaměřit se na to, co je opravdu důležité. Tento přístup je nejen filozofií, ale i životním stylem, který se promítá do všech oblastí našeho života. V kontextu školního prostředí se minimalismus stává nástrojem pro zlepšení kvality výuky, organizace...
Konec května je už za dveřmi a já si říkám – ty jo, už zase bude červen! Jak rychle ten školní rok letí. Vloni touhle dobou jsme s dětmi ve školní družině pilně každý den nacvičovali indiánskou choreografii na závěrečnou školní akademii. Pokud i vás letos ve družině čeká, nebo příští školní indiánské téma a hledáte nápad na závěrečnou choreografii – nebo...
Ekologická výchova je v současné době nezbytnou součástí vzdělávacího procesu, protože naše planeta čelí vážným ekologickým problémům, které mají dlouhodobé dopady na všechny oblasti života. Změny klimatu, znečištění ovzduší, vody a půdy, vyčerpávání přírodních zdrojů jsou jen některé z výzev, které si vyžadují pozornost. Tato témata nejsou jen otázkami pro odborníky, ale i pro nás, jednotlivce, a především pro novou generaci, která bude...
Emoční inteligence, přechody a vnitřní rovnováha nejen pro děti, ale i pro učitele Ivana Procházková je lektorka, psychoterapeutka a autorka, která propojuje hluboké porozumění dětskému světu s podporou dospělých – ať už rodičů, pedagogů nebo chův. Vystudovala speciální pedagogiku a francouzštinu a už na začátku své profesní dráhy věděla, že se chce věnovat vzdělávání a předávání zkušeností. Jak sama říká, má to štěstí, že...